14.6.09

Στα πέντε παιδιά, τα δύο δώρο...

Με εκκεντρικές προσφορές ψαρεύουν πελάτες οι τουριστικές επιχειρήσεις

Στη “μάχη” των προσφορών έχουν ριχτεί οι ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων, στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν περισσότερους ταξιδιώτες, εν όψει της μεγάλης εξόδου του Ιουλίου, και του Αυγούστου. Δωρεάν ημέρες διαμονής, εκπτώσεις στο κόστος των δωματίων, επιπλέον γεύματα άνευ αντιτίμου είναι μερικές μόνο από τις προσφορές που παρέχονται από τους ξενοδόχους. Δε λείπουν όμως κι εκείνες που θυμίζουν περισσότερο προσφορές... απορρυπαντικών, παρά πακέτα οικονομικών διακοπών, όπως: “Στα τρία ζευγάρια, το ένα δωρεάν”, “Το δεύτερο παιδί εντελώς δωρεάν” και “Στις 3 διανυκτερεύσεις, δώρο η ενοικίαση αυτοκινήτου”.

Η έκπτωση στο κόστος της διαμονής είναι η πιο δημοφιλής τακτική που εφαρμόζεται από τους ξενοδόχους το φετινό καλοκαίρι, προκειμένου ν' αυξήσουν την πελατεία τους. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η Χαλκιδική, κατά τον κ. Γρηγόρη Τάσιο, Πρόεδρο της Ένωσης ξενοδόχων του νομού, όπου 3 στα 5 ξενοδοχεία έχουν ήδη ρίξει τις τιμές τους, κατά 15 έως 30%. “Παρόλο που οι τιμές έχουν 'παγώσει' στα επίπεδα του περσινού καλοκαιριού κατόπιν συμφωνίας των ξενοδόχων της χώρας, πολλοί ιδιοκτήτες προχώρησαν σε περαιτέρω εκπτώσεις, που μπορεί να φτάνουν κατά μέσο όρο το 30%” προσθέτει ο κ. Γαλιατσάτος, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Στους νησιωτικούς προορισμούς της χώρας, οι εκπτώσεις σε πολλές ξενοδοχειακές μονάδες κυμαίνονται μεταξύ 10 και 30%. Στις ηπειρωτικές περιοχές, οι εκπτώσεις ορισμένων ξενοδόχων μπορούν να αγγίξουν το 45% στη Θεσσαλία, το 40% στην Πελοπόννησο και το 35% στην Ήπειρο. Σημειώνεται πως η έκπτωση που θα λάβει ο πελάτης πολύ συχνά εξαρτάται κι από τις ημέρες της διαμονής του -οι περισσότερες διανυκτερεύσεις τυγχάνουν καλύτερης έκπτωσης στην τελική τιμή.


Επιπλέον ημέρες διαμονής επιλέγουν να “χαρίσουν” στους πελάτες τους ολοένα και περισσότερα ξενοδοχεία, όσο πλησιάζει η “υψηλή περίοδος” του Ιουλίου. “Στις επτά νύχτες, η μία δωρεάν” είναι η προσφορά που συναντάται στις περισσότερες τουριστικές περιοχές. Στη Λευκάδα, για παράδειγμα, τα 35 από τα 80 ξενοδοχεία του νησιού έχουν ήδη ξεκινήσει αυτήν την προσφορά, κατά τον κ. Γιάννη Καρτάνο, Πρόεδρο της Ένωσης ξενοδόχων, “με σκοπό να τονωθεί η τουριστική κίνηση, η οποία εμφανίζεται μειωμένη κατά 20% σε σχέση με πέρσι”. Και στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα, η ίδια προσφορά εφαρμόζεται από πολλούς ιδιοκτήτες ξενοδοχείων. Στη Ρόδο, στην Κω και στην Κάρπαθο, πολλές επιχειρήσεις προσφέρουν ταυτοχρόνως, εκτός από την επιπλέον ημέρα διαμονής, και άλλες υπηρεσίες δωρεάν, όπως την ενοικίαση μοτοποδηλάτων.

Οι πιο “εκκεντρικές” προσφορές ωστόσο εμφανίζονται σε μεμονωμένες ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς επαφίονται στην ευρηματικότητα και συνάμα στη “γενναιοδωρία” των ιδιοκτητών τους. Σε μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα της Σαντορίνης προσφέρεται δωρεάν η διαμονή δύο ατόμων, σε σύνολο έξι ατόμων, και σε ξενοδοχείο της περιοχής Ακρωτήρι του ίδιου νησιού, παρέχεται δωρεάν η ενοικίαση αυτοκινήτου Α' κατηγορίας με την προϋπόθεση των τριών διανυκτερεύσεων. Δωρεάν ενοικίαση... βάρκας προσφέρει ξενοδοχείο της Σκιάθου για κάθε τρίκλινο δωμάτιο, και τζετ σκι ή ποδήλατα θαλάσσης ενοικιάζουν για τους πελάτες τους αρκετά ξενοδοχεία στα νησιά του Αργοσαρωνικού, αλλά και των Κυκλάδων. Σε ενοικιαζόμενα δωμάτια της περιοχής Περισσά της Σαντορίνης, τα δύο, είτε παιδιά είτε ενήλικες, από τα τέσσερα άτομα μπορούν να διαμείνουν εντελώς δωρεάν, άμα η κράτηση πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα. Ακόμα, το ένα από τα δύο παιδιά μιας οικογένειας μπορεί να διαμείνει δωρεάν σε αρκετά ξενοδοχεία των δημοφιλών νησιών τόσο του Αιγαίου όσο και του Ιονίου.

Στο “χορό” των προσφορών έχουν μπει και τα ταξιδιωτικά γραφεία, είτε πρόκειται για διακοπές ταξιδιωτών, είτε για οργανωμένα ταξίδια. “Ο κόσμος ενδιαφέρεται για τις προσφορές, ενημερώνεται για τις λεπτομέρειες, και μπορεί να επιλέξει εκείνη που τον ικανοποιεί περισσότερο” λέει στη “R” η κυρία Αργυρώ Φίλη, πρόεδρος του συνδέσμου τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα. “Φέτος, είναι πράγματι η χρονιά που οι προσφορές έχουν ξεπεράσει σε αριθμό, και κυρίως σε ευρηματικότητα, κάθε προηγούμενη” συμπληρώνει η ίδια. “Το γοργόν” όμως, “και χάρην έχει” επισημαίνει ο κ. Δημήτρης Γκίνης, ιδιοκτήτης μεγάλου ταξιδιωτικού πρακτορείου της Αθήνας. “Όσοι έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές πριν μπει ο Ιούλιος, θα πετύχουν και καλύτερες τιμές και συμφέρουσες προσφορές, που θα 'ωφελήσουν' είτε τους ίδιους, είτε τα μικρότερα μέλη της οικογένειας, ή ακόμα και τα φιλικά τους πρόσωπα”. Κατά τον ίδιον όμως, θα πρέπει ο κόσμος να είναι πολύ προσεκτικός στα πακέτα των διακοπών που διαλέγει. “Τα πολύ φθηνά πακέτα διακοπών της περιόδου 20 Ιουλίου – 20 Αυγούστου, θα ήταν καλό να εξετάζονται εις διπλούν από τους ενδιαφερόμενους. Διότι, μπορεί να αποδειχθούν εκ των υστέρων 'παγίδες'”. Κι επιπλέον, “θα πρέπει ο καθένας να προσέχει τα πακέτα εκείνα που διαφημίζονται από 'άγνωστες', μη αξιόπιστες, τουριστικές επιχειρήσεις, και προβάλλουν εξαιρετικές παροχές σε πολύ χαμηλό κόστος” τονίζει ο ίδιος. “Κανείς δεν αποκλείει ότι μπορεί να προέρχονται από επιτήδειους που υπόσχονται δελεαστικές παροχές, οι οποίες όμως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα”.

εφημερίδα Realnews 14.06.09
www.realnews.gr
download link φύλλου:

Δεν υπάρχουν σχόλια: