10.5.09

Eντονη διαμαρτυρία για τον Οδοντωτό Καλαβρύτων

Χάθηκαν 15 εκατ. ευρώ από τις καθυστερήσεις στα έργα. Kορυφώνονται οι αντι- δράσεις των κατοίκων της περιοχής. Ακόμη δεν έχει δοθεί σε κανονική λειτουργία

Με πανό και συνθήματα διαμαρτυρίας συνοδεύουν το «29ο Πανελλήνιο Πέρασμα στο Φαράγγι του Βουραϊκού» οι κάτοικοι των Καλαβρύτων και του Διακοπτού, εξαιτίας της πολύμηνης υπολειτουργίας του ιστορικού οδοντωτού σιδηροδρόμου. Οι φετινές εκδηλώσεις για το «Πέρασμα του Βουραϊκού», που ολοκληρώνονται σήμερα, δεν μπορούσαν παρά να είναι αφιερωμένες στην υπεραιωνόβια σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτού - Καλαβρύτων, η οποία δεν έχει ακόμα δοθεί σε κανονική καθημερινή λειτουργία, παρόλο που οι εργασίες ανακαίνισής της έχουν ολοκληρωθεί και οι καινούριοι συρμοί βρίσκονται εδώ και δύο χρόνια στις ράγες του σταθμού του Διακοπτού.

Πλήγμα
«Σκληρό πλήγμα» για την τουριστική κίνηση και την οικονομική ανάπτυξη του τόπου αποδείχθηκαν, κατά τον δήμαρχο των Καλαβρύτων κ. Αθανάσιο Παπαδόπουλο, τόσο η διακοπή της λειτουργίας του οδοντωτού λόγω των εργασιών ανακαίνισης που έπρεπε να γίνουν στις σιδηροδρομικές γραμμές, οι οποίες χρονολογούνται από το 1896, όσο και η μετέπειτα αργοπορία στην παράδοση της γραμμής. «Το έργο της ανακαίνισης που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2007 έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2008 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Αντ’ αυτού, οι εργασίες τελείωσαν 7 μήνες αργότερα. Σαν να μην έφτανε αυτό, περιμένουμε μισό χρόνο τώρα να ξεκινήσουν να λειτουργούν οι τέσσερις νέοι συρμοί που βρίσκονται από το 2007 στο Διακοπτό. Αυτά τα δυόμισι συνολικά χρόνια αναμονής ο δήμος Καλαβρύτων έχει ζημιωθεί τουλάχιστον 15 εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας τής τρομακτικά περιορισμένης τουριστικής κίνησης», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.

Καθυστέρηση
Ωστόσο, η επτάμηνη καθυστέρηση στις εργασίες ανακαίνισης δικαιολογείται, κατά τον κ. Αριστοτέλη Τσαγκαρογιάννη, διευθυντή του έργου ανακαίνισης, καθώς από τις πυρκαγιές που ξέσπασαν το καλοκαίρι του 2007 στην περιοχή της Αιγιαλείας προκλήθηκε αποσταθεροποίηση του εδάφους και συνεχείς κατολισθήσεις στα δάπεδα εργασίας των εργαζομένων. «Ο ΟΣΕ στη συνέχεια, μετά την ολοκλήρωση της ανακαίνισης, βρέθηκε με δεμένα τα χέρια», υποστηρίζει ο κ. Χρήστος Οικονόμου, πολιτικός μηχανικός και επιβλέπων μηχανικός του έργου από πλευράς του Οργανισμού, «αφού τους τελευταίους πέντε μήνες η ελβετική εταιρεία που τον προμήθευσε με τους πρωτότυπους συρμούς που προσιδιάζουν στη μικρού πλάτους (μόλις 75 εκατοστών) σιδηροδρομική γραμμή, εκτελεί δοκιμαστικές διαδρομές, ελέγχοντας τη φερεγγυότητά τους». Στο χρονοδιάγραμμα, πάντως, που έχει δοθεί από τον ΟΣΕ αναφέρεται, σύμφωνα με τον κ. Ιωάννη Καραπαναγιώτη, πρόεδρο του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου, ότι η επαναλειτουργία του οδοντωτού θα γίνει στα τέλη Μαΐου. Αν όμως δεν τηρηθεί ούτε αυτή τη φορά, οι κάτοικοι των Καλαβρύτων και του Διακοπτού σκοπεύουν να συνεχίσουν τον αγώνα τους με πιο δυναμικές κινητοποιήσεις.

εφημερίδα Realnews 10.05.09
www.realnews.gr
download link φύλλου:
http://www.4shared.com/file/114440780/58fce885/cover100509.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: