18.6.07

Ένας κόκκος από την άμμο της κατάχρησης εξουσίας

Το ερασιτεχνικό βίντεο με τον ξυλοδαρμό των δύο κρατουμένων δεν προκάλεσε καμία εντύπωση στην κοινότητα των μεταναστών της Ομόνοιας. Ο λόγος είναι απλός: σχεδόν κάθε μετανάστης έχει να διηγηθεί μια ιστορία προσωπικού εξευτελισμού και αστυνομικής βίας.




Ο κύριος Λουλζίμ, αλβανικής καταγωγής, θυμάται το δικό του εφιαλτικό βίωμα όταν είχε πρωτοέρθει λαθραία στην Ελλάδα το 1991. Πολύ νέος τότε, μόνος του σε μια ξένη χώρα χωρίς να γνωρίζει την γλώσσα και χωρίς να καταλαβαίνει, ούτε που είχε φανταστεί τέτοια αγριότητα. «Το πόδι μου από τον μηρό μέχρι τον αστράγαλο ήταν γεμάτο μώλωπες από τα χτυπήματα του αστυνομικού με το κλομπ. Χλεύαζαν την καταγωγή μου και βωμολοχούσαν. Ο διοικητής του συγκεκριμένου αστυνομικού τμήματος μόλις αντιλήφθηκε ότι δεχόμουν βία από τον υφιστάμενό του ήρθε να τον σταματήσει. Ένιωσα μια μικρή ανακούφιση, νόμιζα ότι το μαρτύριό μου είχε τελειώσει. Ύστερα ο ίδιος με χτύπησε στα χέρια με μια ξύλινη βέργα τόσες φορές που δεν ένιωθα τα δάχτυλά μου από τον πόνο. Έφταιγα που μπήκα παράνομα στη χώρα σας, το γνώριζα, γι αυτό υπέμεινα τον πόνο και τα χτυπήματα.»

Και ο κύριος Κολέ διηγείται τη δική του ιστορία αστυνομικής αυθαιρεσίας εις βάρος του, όταν κι εκείνος ήρθε στην Ελλάδα. «Οι αστυνομικοί έπαιζαν μαζί μας, μας χτυπούσαν και γελούσαν μεταξύ τους. Πριν 13 χρόνια με οδήγησαν στο αστυνομικό τμήμα επειδή δεν είχα πάνω μου την πράσινη κάρτα. Φοβόμουν πολύ, υπέφερα και εκείνοι γελούσαν. Είχα μετανιώσει που ήρθα. Ακόμη και σήμερα αντιμετωπίζω προβλήματα στις δημόσιες υπηρεσίες, όχι μόνο στην αστυνομία. Μόλις βλέπουν το όνομά μου στα έγγραφα με διώχνουν ή καθυστερούν να με εξυπηρετήσουν.»

«Είναι κοινό μυστικό στους κόλπους της αστυνομίας ότι συμβαίνουν σχεδόν καθημερινά τέτοια περιστατικά. Έχω εκτίσει 19ετή ποινή φυλάκισης στην Αλβανία ως πολιτικός κρατούμενος, έχω ακούσει από συμπατριώτες μου ιστορίες αγριότητας με θύτες Έλληνες αστυνομικούς. Το ολιγόλεπτο βίντεο που παρακολούθησα εχθές στις ειδήσεις δείχνει μόνο έναν κόκκο από την άμμο της κατάχρησης εξουσίας που συμβαίνει. Ντρέπομαι.» δηλώνει στον ΕΤ ο κύριος Νικόλαος Σιούτας, ο οποίος κατάγεται από την βόρεια Ήπειρο και είναι πια νόμιμα Έλληνας πολίτης.

Ρεπορτάζ στην πλατεία Ομονοίας,
Κυριακή 17ης Ιουνίου 2007

http://www.e-tipos.com/pdfViewer?selectedissuedate=18%2F06%2F07&searchtype=bypage&selectedpage=4

Το σκίτσο είναι του Γιάννη Δερμετζόγλου,
Ελεύθερος Τύπος 18/6/2007

3 σχόλια:

philos είπε...

Έξυπνος τίτλος και λιτό αλλά περιεκτικότατο άρθρο!

Μαρία Κόλλια είπε...

"Πρώτα ζούμε και μετά γράφουμε"!!!
:-)

philos είπε...

Ξέχασα να σου πω ότι στον τύπο των ήλων την στήλη του Τριάντη στην Ελευθεροτυπία, είχε τα δύο αποκόμματα με τις φωτογραφίες των δύο Αλβανών και τις δηλώσεις τους (όπως το είχατε δημοσιεύσει στον ΕΤ) στο προχθέσινο φύλλο!
Εύγε!